onsdag 24 augusti 2011

Ballaboll!



Vattenpölar har väl i alla tider lockat barn till plask och lek. Av någon anledning samlas gatans vatten utanför vår infart när det har regnat. irriterande för oss vuxna men väldigt glädjande för våra barn!
Ett vanligt senario på Pontongatan när vi ska gå hemifrån:
Dörren öppnas och där utanför skymtar den lilla sjön:
Noa ropar: Ballaboll! Mina ballaboll!
Jag svarar: Titta vattenpölen ja. Men nu ska vi gå till dagis och du blir blöt om du går i vattenpölen så gör INTE det! Vattenpöl aja-baja Noa!
Noa: Mmm..
Bianca: Men man blir inte blöt om man har stövlar.
Jag: Nej, men lova mig nu att ni inte hoppar i vattenpölen, så ska jag gå och hämta vagnen i förrådet.
Bianca: Jag lovar mamma!
Jag går och fixar iordning det sista, släcker lampor m.m. och när man kommer ut (bilderna talar för sig själva)...
Jag: Men Noa, du fick ju inte!
Noa: Hahaaa, ballaboll! Baja-baja, hahaa!
Bianca: Men jag gjorde inte! Jag är inte blöt! Det var bara Noa som gjorde! Inte jag!

4 kommentarer:

  1. Skrattande Ulf och mormor24 augusti 2011 kl. 16:46

    Ååååååååååå dessa gulliga, gulliga ungar!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja ungar är fantastiska! Vilka härliga bilder ändå, och vad kul han verkar haft =) Kram / Sara på Öland

    SvaraRadera
  3. Skrattar högt... hur underbart som helst.. och otroligt vad härligt för Noah att mamma kunde se det roliga i det hela. Kram/ Pia

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja, det är ju rätt oskyldigt på något sätt... =)

    SvaraRadera